Punwalai Kewara (พรรณวลัย เกวะระ)

Name : พรรณวลัย เกวะระ
Punwalai Kewara
Title : ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.
Assistant Professor, Dr.
Education : Ph.D. Science of Education (Education, Learning and Didactics),
Université Rennes 2 – Haute Bretagne, Rennes, France
Expertise :
  • Content and Language Integrated Learning (CLIL)
  • CLIL Teacher Development
  • Bilingual Education
  • Qualitative Research
Contact Address : Faculty : ศึกษาศาสตร์ Education
Department : บัณฑิตศึกษานานาชาติและทรัพยากรมนุษย์
E-Mail : punwalai@go.buu.ac.th

 

SCOPUSISI Web of ScienceResearchesArticlesProceedings

57200675754

Scopus is the largest abstract and citation database of research literature and quality web sources. Quick, easy and comprehensive, Scopus provides superior support of the literature research process. Scopus is updated everyday.

Author(s):Kewara, P. | Prabjandee, D.
Publication year: 2018
Journal / Book title: Iranian Journal of Language Teaching Research

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 19, 2020, 8:09 am
  1. IRANIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING RESEARCH   Volume:   Issue:   Pages: 93-108   Published: WIN 2018
  2. By: Kewara, Punwalai
    LATIN AMERICAN JOURNAL OF CONTENT & LANGUAGE INTEGRATED-LACLIL   Volume: 10   Issue:   Pages: 49-73  Published: JAN-JUN 2017

ปีงบประมาณ 2565

  1. การพัฒนารายวิชานิเวศวิทยาทางทะเลในระบบการจัดการเรียนรู้แบบเปิด(MOOCs)สำหรับกำลังคนพื้นที่ระเบียงเศรษฐกิจพิเศษภาคตะวันออก
  2. ผลของการจัดการเรียนการสอนแบบวิทยภาษาบูรณาการ: กรณีศึกษาในรายวิชาภาษาอังกฤษที่เกี่ยวข้องกับ ระเบียงเศรษฐกิจพิเศษภาคตะวันออก ระดับมัธยมศึกษาปีที่ ๓

ปีงบประมาณ 2562

  1. การพัฒนาสมรรถนะการสอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาโลกของครูที่สอนวิชาภาษาอังกฤษในบริบทประเทศไทย

ปีงบประมาณ 2560

  1. การศึกษาสมรรถนะและความต้องการของครูผู้สอนกลุ่มสาระที่ใช้ภาษาอังกฤษในการจัดการเรียนการสอนแบบวิทยภาษาบูรณาการ

ปีงบประมาณ 2559

  1. ภาษาอังกฤษในห้องเรียนกลุ่มสาระ: ความพร้อม ทัศนคติ และทิศทางการพัฒนา

ปีงบประมาณ 2557

  1. การพัฒนาเอกสารคู่มือการสอนสำหรับวิชาคณิตศาสตร์โดยใช้ภาษาอังกฤษ

ปีที่ตีพิมพ์ 2563

  1. Understanding Teacher’s Motivation to Choose Teaching English as a Career Choice
  2. A Study of Authentic Material Developed for an English Training Program in a Workplace Context
  3. Exploration of Think-Pair-Share Varieties of Reading Comprehension
  4. CLIL in Genetics: Class Activity and English Language Usage in Classroom

ปีที่ตีพิมพ์ 2562

  1. การพัฒนาระบบการพัฒนาครูประจำการเพื่อพัฒนาสมรรถนะการจัดการเรียนรู้ด้วยการบูรณาการภาษาอังกฤษกับสาระของครู โดยใช้เทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสารเป็นฐาน
  2. English Teacher Identity Development in Borderland Discourse: Delving into Negotiating Personal and Professional Selves
  3. The Use of Dictionary Applications on Smartphones as a Tool to Enhance English Vocabulary Learning Skills
  4. Enhancing Intercultural Competence by Using Video-Based Instruction
  5. Preparation program for enhancing communicative language teaching ability

ปีที่ตีพิมพ์ 2561

  1. CLIL Teacher Professional Development for Content Teachers in Thailand
  2. การศึกษาแรงจูงใจการเรียนภาษาอังกฤษผ่านโครงการแลกเปลี่ยนวัฒนธรรมต่างประเทศ

ปีที่ตีพิมพ์ 2560

  1. Phrasebook: A Way Out for CLIL Teachers in Thailand

ปีที่ตีพิมพ์ 2559

  1. Learning English through CLIL Type Approach : Concepts and Perspectives for Thai Teachers

ปีที่ตีพิมพ์ 2562

  1. ทัศนคติของผู้เรียนต่อการสอนวิชาพันธุศาสตร์ด้วยวิทยภาษาบูรณาการ