Denchai Prabjandee (เด่นชัย ปราบจันดี)

Name : เด่นชัย ปราบจันดี  
  Denchai Prabjandee
Title : อาจารย์ ดร.
Lecturer, Dr.
Education : Ed.D. (Bilingual, Multicultural, and ESL Education), University of Northern Colorado, U.S.A.
Expertise :
  • Teacher identity
  • teacher education
  • teacher professional development
  • Global Englishes
Contact Address : Faculty : ศึกษาศาสตร์ Education
Department : ศูนย์บัณฑิตศึกษานานาชาติการพัฒนาทรัพยากรมนุษย์
E-Mail : denchai@buu.ac.th

 

SCOPUSISI Web of ScienceResearchesArticlesProceedings

56891559600

Scopus is the largest abstract and citation database of research literature and quality web sources. Quick, easy and comprehensive, Scopus provides superior support of the literature research process. Scopus is updated everyday.

Author(s):Prabjandee, D.
Publication year: 2020
Journal / Book title: Asian Englishes

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Prabjandee, D.
Publication year: 2020
Journal / Book title: Teacher Development

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Kewara, P. | Prabjandee, D.
Publication year: 2018
Journal / Book title: Iranian Journal of Language Teaching Research

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Xiao, Y. | Surasin, J. | Prabjandee, D.
Publication year: 2020
Journal / Book title: Journal of Language and Linguistic Studies

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Prabjandee, D.
Publication year: 2019
Journal / Book title: Issues in Educational Research

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Prabjandee, D.
Publication year: 2019
Journal / Book title: Issues in Educational Research

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
Author(s):Prabjandee, D.
Publication year: 2014
Journal / Book title: Alberta Journal of Educational Research

Access all results for your search in Scopus
Posted: October 18, 2020, 10:51 am
  1. ASIAN ENGLISHES   Volume: ‏ 22   Issue: ‏ 1   Pages: ‏ 52-67   Published: ‏
  2. TEACHER DEVELOPMENT   Volume: 24   Issue:   Pages: 71-87   Published: JAN 1 2020
  3. ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH   Volume: 29   Issue:   Pages: 1277-1294   Published: 2019
  4. ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH   Volume: 29   Issue:   Pages: 223-242   Published: 2019
  5. By: Kewara, Punwalai; Prabjandee, Denchai
    IRANIAN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING RESEARCH   Volume:   Issue:   Pages: 93-108   Published: WIN 2018

ปีงบประมาณ 2562

  1. การพัฒนาสมรรถนะการสอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาโลกของครูที่สอนวิชาภาษาอังกฤษในบริบทประเทศไทย
  2. การพัฒนาหลักสูตรเพื่อยกระดับสมรรถนะด้านการใช้ภาษาอังกฤษของนิสิตสาขาโลจิสติกส์เพื่อรองรับเขตพัฒนาเศรษฐกิจภาคตะวันออก (EEC)
  3. วิจัยพัฒนาระบบเครือข่ายผู้ประเมินภายนอก ระดับการศึกษาขั้นพื้นฐานในภูมิภาคตะวันออก

ปีงบประมาณ 2561

  1. วิจัยและพัฒนาศักยภาพด้านการเรียนการสอนของครูสังกัดเทศบาลนครแหลมฉบัง: ความสามารถด้านการสอนโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อในการสอนเนื้อหาวิชา ระยะที่ 3

ปีงบประมาณ 2560

  1. การวิจัยพัฒนาสมรรถนะนักวิจัยของอาจารย์ให้ผลิตผลงานวิจัยโดยระบบพี่เลี้ยงของคณะศึกษาศาสตร์
  2. วิจัยและพัฒนาศักยภาพด้านการเรียนการสอนของครูสังกัดเทศบาลนครแหลมฉบัง: ความสามารถด้านการสอนโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นสื่อในการสอนเนื้อหาวิชา ระยะที่ 2

ปีงบประมาณ 2559

  1. ภาษาอังกฤษในห้องเรียนกลุ่มสาระ: ความพร้อม ทัศนคติ และทิศทางการพัฒนา

ปีงบประมาณ 2558

  1. Learning to Teach: An Inquiry into Teacher Identity Construction during the Teaching Practicum

ปีที่ตีพิมพ์ 2565

  1. ‘I was like, just wow!’: insights from Global Englishes teacher professional development

ปีที่ตีพิมพ์ 2563

  1. Narratives of learning to become English teachers in Thailand: developing identity through a teacher education program

ปีที่ตีพิมพ์ 2562

  1. Unwelcome truths of the professional learning community policy in Thailand: Teacher’s sensemaking
  2. Fostering Learner Autonomy in an English Classroom by Using Project-based Learning
  3. การวิจัยและการพัฒนารูปแบบการเรียนการสอนสำหรับนักศึกษาครูคณิตศาสตร์โดยบูรณาการแนวคิดการนำตนเองร่วมกับทฤษฎีคอนสตรัคติวิสต์เพื่อส่งเสริมความสามารถในการออกแบบการเรียนการสอนและการรับรู้ความสามารถของตนเอง
  4. Teacher professional development to implement Global Englishes language teaching
  5. Becoming English teachers in Thailand: Student teacher identity development during teaching practicum
  6. Enhancing Intercultural Competence by Using Video-Based Instruction
  7. English Teacher Identity Development in Borderland Discourse: Delving into Negotiating Personal and Professional Selves

ปีที่ตีพิมพ์ 2561

  1. การศึกษาแรงจูงใจการเรียนภาษาอังกฤษผ่านโครงการแลกเปลี่ยนวัฒนธรรมต่างประเทศ
  2. CLIL Teacher Professional Development for Content Teachers in Thailand

ปีที่ตีพิมพ์ 2560

  1. ผลการจัดการเรียนการสอนโดยประยุกต์แนวคิดแบบเน้นโครงสร้างไวยากรณ์ที่มีต่อความสามารถในการเขียนภาษาอังกฤษและเจตคติต่อการเขียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6

ปีที่ตีพิมพ์ 2559

  1. Sheltered Instruction Observation Protocol (SIOP): Overview, Misconceptions, and Considerations for Implementation

ปีที่ตีพิมพ์ 2560

  1. Thai Teacher’s Perception towards Communicative Language Teaching

ปีที่ตีพิมพ์ 2559

  1. How do Successful Teachers Teach? (Re) conceptualizing the Knowledge Base for Teacher Education